maandag 2 juli 2012

'Puistjes Patch'



'36 stuks ronde wondpleisters gemaakt van een hydrocolloïde absorberende stof, hypoalergene kleefpleister.' De Puistjes Patch van de Action. Goedkoop? Ja zeker. Deze kleefpleisters beloven tegen het verder ontwikkelen van puisten te zijn. ('Bij het aanbrengen van patch op het puistje of bultje, zorgt deze ervoor dat het puistje/bultje wordt opgezogen in de hydrocolloïde stof van de patch. Het puistje/bultje kan zich niet verder ontwikkelen en de etter wordt opgezogen waardoor er een mooi en aangenaam huidoppervlak ontstaat. Ze zijn praktisch onzichtbaar wanneer ze op de huid zijn aangebracht.')
De patches zien er zo uit. Om de verpakking open te maken moet je er een soort stickerlaag vanaf halen. De patches voelen raar en dik aan, ik ben benieuwd of ze echt zo 'onzichtbaar' zijn op mijn huid... 
Bij dit pak zat ook een brief. Wat er op stond:
'In geval van diabetes of ontsteking eerst uw arts/dermatoloog of apotheker raadplegen. Snij of knip nooit in de ACNE STOP wondpleister en was uw handen met een reinigende lotion voor u de patch aanbrengt. Indien u overgevoelig voor hydrocolloïede wondpleisters raden wij u aan eerst uw arts/dermatoloog of apotheker te raadplegen. Eventueel kunnen hypoallergene kleeflagen van de wondpleister gevolgen hebben op bepaalde huidtypes, raadpleeg een arts of dermatoloog hierover.'
Jammer genoeg kan ik deze patches nu niet uittesten, aangezien ik geen bultjes of puistjes heb. Op dit moment. Er volgt nog een post, waarbij ik ze heb uitgetest. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten